fbpx

Tréningek

Felkeltettük érdeklődésed?

Próbáld ki felméréseinket, tanácsadói szolgáltatásainkat! Szolgáltatásainkkal megismerheted kollégáid rejtett tartalékait, és személyre szabottan fejlesztheted őket, ezzel növelve az elkötelezettségüket!

  • Asszertivitás tréning
  • Call center tréning
  • Coaching szemléletű vezetés
  • Csapatépítés
  • DISC tréning
  • Értékesítési tréning
  • Érzelmi intelligencia tréning
  • Interjútechnika tréning
  • Kommunikációs tréning
  • Konfliktuskezelés tréning
  • Stresszkezelés, időgazdálkodás tréning
  • Ügyfélszolgálati tréning
  • Vezetői tréning

Asszertivitás tréning

Hatékonyan és szépen kommunikálni úgy, hogy elérjem a saját céljaimat, érvényesítsem a saját érdekeimet, miközben maximálisan odafigyelek a másikra, és az ő szempontjaira, érdekeire?

Az asszertivitás olyan kommunikációs eszköz, mely ötvözi az önérvényesítést és a mások érdekeinek figyelembe vételét, elősegítve ezáltal a céltudatos, higgadt érdekképviseletet. Tanulható, fejleszthető, elsajátítása pedig elősegíti és megkönnyíti az ügyfelekkel és munkatársakkal kapcsolatos konfliktushelyzetek megoldását is. Asszertivitás tréninggel eredményesen fejleszthetők munkatársaid, beosztottjaid az önbizalom, kommunikáció és konfliktuskezelés területein.

A tréning célja

  • a résztvevők önérvényesítés szintjének azonosítása egy felmérés alapján (passzív, asszertív, agresszív)
  • Az asszertivitás, a bizalom és önbizalom kapcsolatának felismerése, hatékony technikák elsajátítása a kritika és a konfliktus kezeléséhez
  • Nehéz helyzetek higgadt megoldása, saját magunk egyenrangú partnerként történő pozícionálása.

Az asszertivitás tréning eredményeképp a résztvevők megtanulják magabiztosan alkalmazni a tréningen bemutatott eszközöket annak érdekében, hogy munkájuk és mindennapjaik során hatékonyan, érdeküket megfelelően képviselve, ugyanakkor ügyfeleik és munkatársaik igényeit is figyelembe véve tudjanak kommunikálni, növelve így munkahelyi teljesítményüket, és saját jó érzésüket is.

Ha nehéz kérni másoktól, ha nehéz visszajelzést adni másoknak, ha nehezen megy a nehéz emberek "kezelése", vagy ha mások téged tartanak nehéz embernek, nálunk a helyed, várjuk jelentkezésed! 

Egy klasszikus asszertív tréning tematika

1.: Az asszertivitás definíciója és előnyei

2.: Asszertív, agresszív és passzív kommunikáció

3.: A saját kommunikációs stílusod, és a többieké

4.: Asszertív kommunikáció szóban (Én-üzenetek, aktív hallgatás, "törött lemez" technika)

5.: Non-verbális kommunikáció (Magabiztos testbeszéd, hang, szemkontaktus, gesztusok jelentősége)

6.: Konfliktusok asszertív kezelése (Feszült helyzetek, határtartás, kritika és kihívások kezelése)

7.: Gyakorlatok, visszajelzések

8.: Zárás, és további tanulási lehetőségek

Egy sokszor ismételhető asszertív kommunikációs gyakorlat:

1.: A helyzet beazonosítása: gondolj egy olyan szituációra, amikor fontos lenne, hogy asszertíven kommunikálj - lehet ez munkahelyi vagy akár privát szituáció is.

2.: Készülj fel! Gondold át, hogy mit szeretnél mondani, és hogyan szeretnéd mondani, hogy a mondandód tiszta, világos, és egyértelmű legyen.

3.: A mondandódat "én-üzenetben" fogalmazd meg "te-üzenet" helyett!

4.: Figyelj a hangodra, a hangsúlyra, a szem-kontaktusra, és a test-tartásodra, gesztikulációdra!

5.: Aktívan figyelj, amikor a másik beszél, ne szakítsd félbe, és ne támadj!

6.: Maradj nyugodt, vegyél egy nagy levegőt, ne emeld fel a hangod, és ne támadj, ne legyél agresszív, ha a helyzet feszültebbé válik, vagy érzelmi síkra terelődik.

7.: Tartsd meg a fókuszt az eredeti témán, ne hozz be újabb témákat.

8.: Egymás tiszteletét kifejezve zárjátok a beszélgetést!

Call center tréning

A tréning két klasszikus fókuszpontja: az első fél perc – a másik fél figyelmének felkeltése, és a jelenlét – a figyelem fenntartása.

Call center tréningünk a külső / belső kapcsolattartás minőségének javításával növeli az eredményességet, erősíti a lojalitást – ügyfeleinkben és munkatársainkban egyaránt.

Mire alapozzuk tréningünket?

Programunk során leggyakrabban a call center szabályrendszerének létrehozásán, szükség szerinti felülvizsgálatán, alapos elemzésén dolgozunk először. Opcionálisan felmérjük az ügyfelekkel kapcsolatot tartó munkatársak rátermettségét, kidolgozzuk a munkatársak testre szabott támogatási, fejlesztési rendszerét.

Milyen területeken tudjuk fejleszteni call center-es kollégáit?

Kompetenciafelmérés segítségével térképezzük fel, mennyire bizalomkeltőek, mennyire tapintatosak, empatikusak, lelkiismeretesek a kollégák, milyen mértékben „hajlandóak” kompromisszumot kötni, mennyire udvariasak, rugalmasak, és milyennek számítanak összpontosítás tekintetében – akár egy külső normához viszonyítva.

Tréning mellett az „ideális” call center-es cégre szabott profilját is megalkotjuk!

Igény szerint, a tréninget megelőzően kialakítjuk és helyben validáljuk a call center-ben található munkakörök ideális / optimális kompetencia-profiljait.

Érdekelné call center tréningünk?

Kérjen ajánlatot, vagy próbálja ki díjmentesen felmérésünket, amelyre call center tréningünket építjük!

Egy klasszikus call center tréning tematika:

1.: Call center és ügyfélszolgálat - standard-ok és elvárások

2.: Kommunikációs jellegzetességek (Aktív figyelem, empátia, telefonos etikett, hang, nyelvezet)

3.: Ügyfélszolgálat ("Nehéz" ügyfelek, "nehéz" helyzetek, ügyfél-panaszok kezelése)

4.: Termék-, szolgáltatás-ismeret

5.: Értékesítési technikák (Upsell, cross-sell, zárás - üzletkötés, ellenvetések kezelése)

6.: Időgazdálkodás

7.: A technika, technológia, adatbázisok kezelése

8.: Zárás, további tanulási lehetőségek

Panaszkezelés-gyakorlat egy call center tréningen:

1.: Aktív figyelem: hallgasd végig félbeszakítás nélkül az ügyfelet, és fejezd ki empatikusan, hogy megértetted a panaszát, problémáját.

2.: Ismerd el az ügyfél problémáját, legyen az ügyfél számára is egyértelmű, hogy komolyan veszed az adott témát.

3.: Kérj elnézést, vállald a felelősséget, ha a helyzet ezt kívánja.

4.: Gyűjts információt, hogy minél hatékonyabb legyen a megoldás.

5.: Ajánlj megoldási javaslatokat, vagy kérj időt a helyzet megoldásához.

6.: A probléma megoldása után jöhet az utánkövetés - ezt se hagyd ki a folyamatból!

7.: Ne feledkezz meg a probléma, panasz dokumentálásáról se!

Coaching szemléletű vezetés

Az elmúlt években végzett kutatásaink is azt bizonyítják, hogy a coaching szemléletű vezetés egyre nagyobb teret kap, a sikeres vezetőket is ez a megközelítés jellemzi: emberközpontúak, elkötelezettek a kollégák fejlesztése, tudatosságának és felelősségvállalásának növelése mellett. Az Y generációs kutatásaink eredményei is azt erősítik, hogy a munkaerőpiac új belépői is a coaching szemléletű vezetési stílust igénylik.

A coaching szemléletű vezetés előnyei

  • elkötelezettebb munkatársak
  • magasabb motiváltság, elégedettség
  •  növekvő teljesítőképesség és kreativitás
  • növekvő eredményesség

Szívesen fejlesztené cégében a coaching szemléletet?

Személyre szabott tréning és coaching megoldásokat nyújtunk, amellyel céged vezetőivel megismertetjük a coaching szemléletet, és segítjük, hogy az elméleti alapokon felül a hétköznapok gyakorlatába is beépüljön a coaching szemléletű vezetés.

Kipróbálnád felmérésünket díjmentesen, amelyre fejlesztésünket építjük?

Várjuk jelentkezésedet!

Egy klasszikus coaching szemléletű vezetés tréning tematikája:

1.: A coaching, mint vezetési stílus, és előnyei

2.: Különbség a coaching szemléletű vezetés, és más vezetési stílusok között

3.: Önismeret, és ennek a jelentősége a coaching szemléletű vezetésben

4.: Aktív figyelem technika és gyakorlatok

5.: Kérdezéstechnika, coaching és probléma-megoldás

6.: Célkitűzés, akció-tervezés és gyakorlatok

7.: Visszajelzés-adás és teljesítmény-értékelés (Rendszeresség, konstruktív visszajelzés-adás, és a csapattól érkező visszajelzések fogadása)

8.: Felhatalmazás, delegálás hatékonyan

9.: Folyamatos fejlődés (Az egyén és a csapat szintjén)

Egy aktív figyelem gyakorlat:

1.: Fókuszálj a másik félre, kapcsolj ki mindent, ami elterelheti a figyelmedet.

2.: Non-verbális kommunikáció, bólogatás, szem-kontaktus - mutasd meg a másik számára, hogy jelen vagy a beszélgetésben.

3.: Tisztázó kérdésekkel töreked a másik fél szempontjainak minél pontosabb megértésére.

4.: Fogalmazd újra a saját szavaiddal - így is megmutatva a másiknak, hogy érted a felvetését, nézőpontját.

5.: Ne szakítsd félbe a másikat! 

6.: Képzeld magad a másik helyzetébe! Ismerd el, fogadd el az ő érzéseit, megéléseit!

7.: Kerüld a feltételezéseket, és várjad meg, amíg a másik részletesen elmondja a gondolatait, érzéseit.

Igazi csapatot építeni nem egyenlő azzal, hogy a kollégákat beküldjük egy közös helységbe, és azt mondjuk nekik, hogy amíg nincs meg a megoldás, addig nem jöhetnek ki a teremből. Nem feltétlenül egyenlő az elvonulós, közös evős-ivós, fáramászós, vadvízi evezős programmal sem.

Összetartani és fejleszteni egy csapatot tervezést és stratégiát kíván, megfelelő kommunikációt és jó döntéseket igényel. Fontos felmérni az egyéni erősségeket és a fejlesztendő területeket, azt, hogy hol van szükség támogatásra. Egyeztetni kell a célokat, mindenkinek meg kell(ene) értenie a víziót, a stratégiát, át kell(ene) látni a megvalósítás lépéseit, és létrehozni a hatékony működéshez szükséges megfelelő környezetet – mindez a tapasztalataink szerint elengedhetetlen egy hatékony és sikeres csapat felépítéséhez.

A kimagaslóan teljesítő csapatoknál

  • Csökken a konfliktusok és a hibák / tévedések / mellényúlások száma,
  • Láthatóan nő a teljesítmény
  • A határidők és a tervezett költségkeretek sem csúsznak el, és
  • Az elkötelezettség is növekszik.

Profiles Team Analízis

A szervezeten belüli team-munka rendkívül fontos az egész szervezet sikerének szempontjából. A Profiles Team Analízis felmérés megmutatja, hogyan működhet leghatékonyabban egy munkacsoport.

Csapatépítés sikerorientáltan

csapatépítés mai fogalma kettős: egyrészt sokan azt értik csapatépítésen, hogy a kollégák közösen elutaznak, elvonulnak valahova - ezt inkább ismerkedésnek hívjuk - közös, munkaidőn kívüli időtöltésnek, de önmagában semmiképpen sem csapatépítésnek.

Az összecsiszolódás természetesen itt is közös cél, de itt nem állunk meg. Célunk, hogy egy vagy több csapatépítő tréning gyakorlatai keretében feltérképezzük az egyes munkatársak készségeit, segítsünk felfedezni a még kiaknázatlan képességeket - rámutatunk a hiányosságokra és az erősségekre mind az egyén, mind a csoport szintjén. A végső, közös cél természetesen az együttműködés erősítése, a kommunikáció gördülékenyebbé tétele, és összességében a csapat munkájának hatékonyabbá tétele, a sikeres kooperáció megteremtése. Mindezt úgy érjük el, hogy mindenki megtalálja a helyét a csapatban, és ezzel együtt elégedett, motivált is legyen. (Általában ez a jéghegy csúcsa.)

Ha szeretnél többet megtudni a programjainkról, az általunk javasolt tematikáról, keress minket bizalommal és érdeklődj csapatépítő tréningjeink részleteiről!

A klasszikus csapatépítő tréning tematika:

1.: A csapatépítés célja és előnyei

2.: Csapatépítő "szabályok" tisztázása

3.: Hatékony kommunikációs technikák, és a bizalom szerepe a csapatépítésben (Gyakorlatok)

4.: Konfliktus-kezelési technikák, és a konfliktusok hatása a csapat működésére

5.: Csapatdinamika és a csapatban betöltött szerepek (Erősségek, fejlesztendő területek, felelősségi körök)

6.: Hatékony probléma-megoldás és döntéshozatali technikák

7.: Célkitűzés és akció-tervezés a csapat szintjén

8.: A kreativitás és innováció beindítása, előmozdítása

9.: Zárás, és további közös tanulási lehetőségek a csapat jobb teljesítménye érdekében 

Csapatépítő tréning gyakorlatok:

1.: Jégtörő gyakorlatok egymás jobb megismeréséhez (Igaz-hamis, speed-networking)

2.: Bizalom-építő gyakorlatok (Bekötött szem)

3.: Kommunikációs gyakorlatok (Storytelling)

4.: Kreatív probléma-megoldó gyakorlatok (Out-of-the-box kreatív megoldások, brainstorming)

DISC felmérés a kitöltő munkastílusáról ad információt: arról, hogy mennyire nyitott vagy zárt a környezete irányába, és hogy a feladatok megoldására, vagy az emberi kapcsolatokra helyezi-e inkább a hangsúlyt. Ezek alapján lehet következtetni arra, mennyire illik egy csoportba vagy éppen egy vezetőhöz, hogyan lehet motiválni, milyen a várható teljesítménye, és hogyan fogja menedzselni az esetlegesen felmerülő konfliktusokat.

DISC teszt alapján választ kaphatunk arra, hogyan lehet az egyén hatékonyabb a munkájában, és hogyan/mivel növelhető a csoport szinergiája.

A DISC tréning keretében

  • DISC felmérés szerinti karaktereket részletesen megismertetjük a résztvevőkkel, miközben saját DISC karaktereik beazonosítása (domináns, befolyásoló, stabil, tudatos) is megtörténik
  • egymás DISC karaktereivel dolgozunk, és annak felismerését/kipróbálását kezdeményezzük, hogyan illeszthetők egymáshoz az eltérő típusok kommunikációs stílusai és viselkedéses jellemzői, mik lehetnek az esetleges konfliktus-pontok, és hogyan lehet ezeket feloldani,
  • a DISC szerinti tipizálás magabiztos elsajátítására és rutinos alkalmazására törekszünk a mindennapok és jellemző munkahelyi szituációk során tapasztalt helyzetekben.
  • Hogy létezik, hogy én piros (domináns), és zöld (támogató, stabil) is vagyok egyszerre? Mi az a 3 tabu téma, amivel még véletlenül se piszkáld a kék karaktereket? Érkezett egy „sárga influencer” a csapatba – szerintem rövidesen meg fogunk kergülni! A munkahelyen domináns vagyok, otthon inkább zöld – hogy is van ez??

Egy klasszikus DISC tréning tematika:

1.: A DISC modell áttekintése, és a DISC használatának előnyei

2.: Önértékelés és önismeret (Az egyéni DISC eredmény és a kommunikációs stílus)

3.: Mások DISC stílusának megértése (Interakciók más DISC eredménnyel rendelkező emberekkel)

4.: Kommunikáció és konfliktuskezelés más DISC stílusú emberekkel

5.: Csoportdinamika és csoport-szerepek (A csapat DISC stílusa)

6.: Adaptív kommunikációs gyakorlatok

7.: Vezetés és DISC stílusok (Az egyéni és a csapat felmérés-eredményei alapján)

8.: Zárás, és további tanulási, gyakorlási lehetőségek

Egy DISC tréning gyakorlat:

1.: Keresd meg a csapatban azt a munkatársat / résztvevőt, akinek a DISC stílusa a leginkább különbözik a tiédtől.

2.: Egy hétköznapi, munkahelyi szituáció bemutatása egy szerepjáték formájában.

3.: Szerepcsere: válassz magadnak egy másik, a sajátodtól különböző DISC stílust, és az előzőhöz hasonló szituációt "játszatok végig" az előző, majd egy új partnerrel.

Csak értékesíteni ne kelljen, mert tukmálni nem szeretnék! Sales = porszívóügynök!

Lépten-nyomon értékesítünk, mégis sokakban hihetetlen ellenállás van, ha ez a téma szóba kerül. Értékesítünk az állásinterjún (jelöltként és interjúztatóként is), a sales-hez tartozik a CV összeállítása is, értékesítenünk kell a saját koncepciónkat, javaslatunkat, ha nem értünk egyet a főnökkel, vagy valami újat szeretnénk behozni a szervezet működésébe. És persze HR-esként is van jópár belső ügyfelünk, akiknek el kellene adnunk a szakértelmünket, hogy business partnerként „kezeljenek”. Az igazi persze az lenne, ha nem kellene eladnunk semmit, hanem egyből a másik irányból indulhatnánk – és a másik akarna megvenni minket, a szolgáltatásunkat az ötletünket, a termékünket. Ja, és ez az egész nagyban hasonlít a vezetéshez is.

Hogyan segítheted értékesítőidet, hogy igazán sikeresek legyenek?

  • Értsd meg egészen pontosan a „működésüket”, (“Milyen kompetenciák, és azoknak milyen szintje jellemzi az adott szervezetben a legeredményesebb értékesítőket?”),
  • Térképezd fel az erősségeiket, egyéni kompetencia-profiljukat, fejlesztési fókuszaikat, az őket motiváló faktorokat,
  • Fejleszd őket folyamatosan, emeld feljebb a számukra reálisan megugorható lécet, biztosíts számukra kihívást jelentő feladatokat,
  • Nézd el a tolerálható allűrjeiket, hozd ki belőlük a maximumot,
    • Állítsatok össze kérdésbankokat, gyakoroljátok a kifogáskezelést, próbáljátok ki először biztonságos körülmények között az egyes értékesítési helyzeteket,
    • Menjetek együtt az ügyfelekhez, ügyféljelöltekhez, majd adjatok visszajelzést egymásnak,
    • Váljatok a saját termékek / szolgáltatások szakértőivé,
    • Éljétek bele magatokat az érdeklődő / potenciális vevő / meglévő ügyfél helyzetébe,
    • Hiteles tanácsadóként is segítsétek a vevőt,
    • Vegyétek rá az ügyfelet, hogy újra-meg-újra rendeljen, hogy ajánlásaival legyen ő is a márka nagykövete, és kérjetek tőle visszajelzést!

    Segíthetünk?

Egy klasszikus B2B sales tréning tematika:

1.: Nyitás: a B2B értékesítési folyamat és kihívásai

2.: A kapcsolatépítés fontossága a B2B értékesítésben

3.: Megérteni az ügyfél helyzetét: az ügyfél szükségleteinek és "fájdalompontjainak" feltérképezése

4.: A beszerzési folyamat és a döntéshozatal a vállalati ügyfeleknél

5.: A megoldás-értékesítés és előnyei (Megoldások prezentálása az ügyfél fájdalompontjai alapján)

6.: Ügyféljelöltek azonosítása, az értékesítési helyzet és az ügyféljelöltek minősítése

7.: Kapcsolatépítési technikák, aktív figyelem és a sürgősség-érzet

8: Ügyfélkapcsolatok ápolása, az ügyfeles együttműködések hosszú távú fenntartása

9.: Tárgyalástechnika, üzletkötés, megállapodás: "zárás"?

10.: Kifogás-kezelés gyakorlatok

11.: Folyamatos, egyéni fejlesztés a sales-ben

B2B értékesítési tréning-gyakorlat:

1.: Az értékesítési folyamat különböző pontjainak (pl. az ügyfeles tárgyalásnak) a "lejátszása".

2.: Kérdés-bank összeállítása az ügyfél helyzetének, igényeinek feltérképezéséhez.

3.: Az ügyfelek, ügyféljelöltek részéről általában felmerülő kifogások, ellenvetések kezelése - kifogás-bank összeálltása 

Az érzelmek tudatos kezelése az egyik legfontosabb képesség ahhoz, hogy sikeresek, eredményesek legyünk a munka világában, és az üzleti életben is.

Nagyon-nagyon tanulságos ránézni (egy tükör, egy felmérés) segítségével arra, milyen hatással is vagyunk a környezetünkre! A munkatársainkra, a partnereinkre, az ügyfeleinkre, stb.

Az érzelmi intelligencia tréning, az érzelmi intelligencia fejlesztés mindig önismerettel kezdődik – azzal, hogy mennyire vagyunk tisztában saját magunkkal, a működésünkkel, az egyes helyzetek megélésével, és az ezekre adott leggyakoribb reakcióinkkal.

A jó hír, hogy az érzelmi intelligencia fejleszthető. A kevésbé jó hír, hogy az érzelmileg kevésbé intelligens működés egészen elképesztő károkat tud okozni az egész csapat életében és az emberi kapcsolatokban.

Elmondod, ha bánt vagy zavar valami? Hogyan? Odafigyelsz a másikra is közben? Mit gondolsz erről a mondatról: „A munkahelyen nincs helye érzelmeknek!”

Elképzelhető, hogy a teljesítmény is javulna, és a fluktuáció is csökkenne, ha alaposan kiképződnétek érzelmi intelligenciából? Jó volna az EQ-ban nem csak az elmélet szintjén mozogni?

Érzelmi intelligencia tréningünket neked ajánljuk, ha nyitott vagy arra, hogy ránézz az általad kiváltot hatásra, a kommunikációdra, a mindig racionális (??) döntéseid kielemzésére, és a kiborulásaid, érzelmi viharaid, belső monológjaid még jobb megértésére. Vagy akkor is, ha most már kezdenél valamit azzal, hogy mégse durranjon szét a kolléga minden online / személyes találkozótok után.

Egy klasszikus érzelmi intelligencia tréning-tematika:

1.: Az érzelmi intelligencia elmélet áttekintése, az EI szerepe a privát és a szakmai / munkahelyi életben

2.: Az érzelmi intelligencia összetevői

3.: Önismeret (Érzelmi intelligencia felmérés, és az önismeret hatása)

4.: Érzelmeink "szabályozása" (Önirányítás-gyakorlatok)

5.: Motiváció, driverek és EI

6.: Az empátia szerepe (Empátia-gyakorlatok)

7.: Társas kapcsolatok és az érzelmi intelligencia

8.: Konfliktus-kezelési technikák és az érzelmi intelligencia

9.: Záró gondolatok, további tanulási, egyéni fejlesztési lehetőségek (Reziliencia, mindfulness) 

Néhány empátia-gyakorlat:

1.: Kérdezz ki egy munkatársat / tréning-résztvevőt egy konkrét (pl. aktuális munkahelyi) témával kapcsolatos gondolatairól, érzéseiről, megéléseiről, majd foglald össze a saját szavaiddal, ahogy te az elhangzottakat értetted, értelmezted. Kérj visszajelzést az összefoglalóddal kapcsolatban.

2.: Testbeszéd: gesztusokkal, arckifejezésekkel, a tekinteteddel fejezz ki empátiát a másik által elmondott rövid történet meghallgatásakor.

3.: Érzések és érzelmek kifejezése: "Jól értem, hogy úgy érzed, hogy ..." kezdetű kérdésekkel, mondatokkal a másik által elmondott megélések visszatükrözése.   

Mik az erősségei? A toborzás a HR-es feladata, vezetőként nekem nincs dolgom az interjúztatással! Ebből a jelöltből hiányzik az alázat! Megkérdezhetem, hány éves? Van kérdése? Ha nincs, akkor köszönöm az interjút!

Ismerős? Jó volna, ha több jelölt jelentkezne? Hogyan függ ez össze az interjúztatással és az interjútechnikáddal?

Mi áll a Profiles interjútechnika tréning fókuszában?

Célunk, hogy a résztvevők a tréning végére:

  • gyakorlottak legyenek jelöltek előszűrésében,
  • tisztában legyenek a 20 alapvető, kiválasztáshoz használt kompetencia fogalmával, jelentésével és azok összefüggéseivel,
  • felkészülten, jelöltre szabott interjúkérdésekkel felszerelkezve érkezhessenek az interjúra
  • megtanulják a kompetencia alapú interjúk professzionális levezetését.

 

Az interjútechnika tréningünk elvégzése után garantáltan mosolyogni fogsz (a tenyeredet dörzsölve), amikor legközelebb meghallod, hogy van, aki még mindig megkérdezi a jelölttől, hogy milyen állatokat hívna meg a születésnapjára? Biztosak vagyunk abban is, hogy nem látogatod meg többször az 50 legjobb interjú kérdés oldalt sem…, hanem személyre szabott, professzionális interjút csinálsz a jelölttel, odafigyelve rá, feltérképezve, hogy ő mennyire passzol nálatok az adott munkakörbe, csapatba, és mennyire illeszkedik majd a közvetlen vezetőjéhez. (Menjünk egy kicsit tovább? Könnyebb lesz a jelöltnek nemet mondanod, és még talán az ajánlására is számíthatsz majd.)

Egy-egy interjútechnika tréning-gyakorlat:

1.: Állítsunk össze egy kérdés-bankot, amivel a jelölt érzelmi intelligencia szempontjából releváns viselkedésbeli tulajdonságaira tudunk rákérdezni!

2.: Egy vezető új munkatársat keres a csapatába: mi mindent kérdeznél a vezetőtől, hogy meghatározd, milyen profillal - elsősorban milyen viselkedésbeli tulajdonságokkal - rendelkező jelöltet kerestek?

KOMMUNIKÁCIÓS TRÉNING – MÁSKÉNT

Verbális vagy non-verbális – mindig, mindenhol kommunikálunk: megéri jobban csinálni! Nem elég, hogy jót akarsz, ha nem értik!

A Profiles tréningjein különösen ügyelünk arra, hogy olyan gyakorlatias eszköztárat adjunk a résztvevők kezébe, amely testhezálló, „vállalható”, ugyanakkor hatékony.

A kommunikációs tréning elnevezés veszélyes, túl sok minden belefér, ezért mi így nem is javasoljuk meghirdetni a résztvevők között, mert keveseket fog megmozgatni.

Sokkal több érdeklődőt vonz majd a meghirdetett tematika úgy, ha tudjuk, ki, milyen kapacitásokkal rendelkezik, a „kommunikációs hiányosságai” milyen belső tulajdonságaira vezethetők vissza, és ehhez képest mit vár a vezetés, illetve a környezet.

A Profiles-nál nyílt kommunikációs tréningeket nem tartunk, hanem kizárólag ügyfeleinknél elvégzett, kompetenciákat feltáró projektjeink eredményeként javaslunk a résztvevők egyéni kapacitásához, fejlesztendő területeihez, valamint a cégvezetés elvárásaihoz igazított, 100%-ban gyakorlat alapú tréninget.

Mi tartozhat ide például?

– Min alapszik a kommunikációd hatásfoka?
– Te-Üzenet helyett Én-üzenet – pillanatok alatt bebizonyítjuk, hogy mi okozta eddig a konfliktus nem Számodra „nyerő” megoldásait!
– Mi üti ki Nálad a biztosítékot? Miért?
– Munkahely és otthon – másként kommunikálsz itt és ott? Miért?

– Tudatosság – Változás – Végigcsinálás – bármelyik elem nélkül a hatékonyságnövelés elvész
– Miről árulkodik a testbeszéded?
– Miért nem kérdezel? – Mert nem kapsz jó válaszokat? Ezt is tanulni kell!

Miről nincs szó a kommunikációs tréningen?

Adóról és vevőről, prezentációról, kommunikációs csatornákról és egyéb elméletekről.

Kommunikációs tréning tematika - Miről lesz szó?

Eddigi kommunikációs kudarcaink megértéséről, önmagunk eladásának kulcsairól, és hogy az lehess, aki vagy, csak még sikeresebb!

  • Látom, hogy vörösödik a fejed. Mi a baj?
  • Semmi!

hatékony konfliktuskezelés bárki által megtanulható!

Mire van szükség hozzá?

Önismeretre – hogy felismerjük, mi zavar minket az adott helyzetben

Érzelmi intelligenciára – hogy felismerjük a másik fél reakcióját a konfliktus során

Önuralomra – hogy kordában tudjuk tartani indulatainkat

Empátiára – hogy megérthessük a másik felet

Éntudatosságunk fejlesztésére – hogy pontosan meg tudjuk fogalmazni álláspontunkat

Szociális tudatosságra – hogy megfelelően keresztül tudjuk vinni elképzeléseinket

Soknak tűnik?

Kompetenciafelméréseink célzottan mutatják meg, milyen területeken várható, hogy a felmérést kitöltő leggyakrabban konfliktusba kerül, és mire van szüksége azok hatékony "kezeléséhez".

Csapatban is működik: egy csapat dinamikáját ismerve nagyszerűen fel lehet készülni a tipikusan várható konfliktushelyzetekre, és azok hatékony kezelésére.

Kipróbálnád díjmentesen felmérésünket, amely alapján a konfliktuskezelés tréning tematikáját, gyakorlatait összeállítjuk?

Várjuk jelentkezésedet!

Egy klasszikus konfliktus-kezelés tréning tematika:

1.: Konfliktusok a hétköznapi, privát életben, és a  munkahelyen

2.: A hatékony konfliktus-kezelés legfontosabb összetevői

3.: Önismeret: Te hogyan oldod meg a konfliktusokat?

4.: Kommunikáció, aktív figyelem, empátia a konfliktusos helyzetekben

5.: Konfliktus-kezelési technikák, kompromisszum, tárgyalás, mediáció

6.: Érzések, érzelmek, megélések, önirányítás a konfliktusok során

7.: Csoportdinamika és a konfliktusok

8.: Esettanulmányok, szerepjátékok, további konfliktus-kezelési technikák

A beszélő bot gyakorlat és a konfliktuskezelés:

Amíg nálad van a "beszélő bot" (talking stick), addig csak te beszélhetsz, addig csak te mondhatod el a másiknak a megélésed, véleményed, nézőpontod egy adott témában. Mielőtt átadod a botot a másik félnek, a másiknak először el kell ismételnie a hallottakat, demonstrálnia kell, hogy értette, megértette az elhangzottakat. A beszélő bot akkor kerül a konfliktusban érintett másik szereplőhöz, ha visszajelzed, hogy a másik megfelelően értelmezte az elhangzottakat. Miután a beszélő bot a konfliktusban érintett másik személyhez kerül, szerepcsere történik: te már csak hallgathatod a másik fél megélését a történtekkel kapcsolatban. 

Stresszkezelés, időgazdálkodás tréning

Hogyan gazdálkodjak az időmmel?? Nem inkább a feladataimat kellene hatékonyabban priorizálni?

Az elmúlt években mind gyakrabban halljuk: „sok a feladat, kevés az idő”.
Mind több munkavállaló érzi túlterheltnek, stresszesnek magát, nem csak a feladatok, hanem az időhiány miatt is.

A stresszkezelés hiánya már rövid távon is csökkenti a teljesítőképességet + kapkodást, és ezzel együtt gyakoribb hibázási lehetőséget, levertséget, ingerültséget eredményez.

Van erre megoldás? Ki lehet lépni ebből a körből?

Először is fontos a stressz felismerése, tudatosítása, menedzselése, másodsorban, ezen túl az igazi kulcs a stressz okainak feltárása, és a hatékony "időgazdálkodás" elsajátítása: ez segít hozzá, hogy ilyen formában is uraljuk a helyzetet, és ezzel is csökkentsük a stresszt.

A stresszkezelés, időgazdálkodás tanulása ezt hozza:

  • már maga a stressz természetének a megismerése a feszültség csökkenéséhez vezet
  • az időgazdálkodási rendszer alkalmazása hatékonyabb munkát eredményez
  • így megelőzhető és kezelhető a mindennapi stressz
  • ezáltal javul a teljesítmény, csökken a hibák száma
  • a munkatárs kiegyensúlyozottá, motiváltabbá válik

Miért válaszd stresszkezelés, időgazdálkodás tréningünket?

Minden egyes tréningünk tematikája más: a tréning előtt objektív kompetenciafelmérés alapján határozzuk meg, mire van a legnagyobb szüksége a csapatnak a stressz-szint csökkentéséhez. (A tréning gyakorlatait teljes mértékben a résztvevők kompetenciafelmérés-eredményei alapján alakítjuk ki.)

Egy klasszikus stresszmenedzsment tréning-tematika:

1.: A stressz definíciója, okai, hatása a mindennapjainkra

2.: A stressz felismerése saját magunkon és másokon

3.: Mindfulness és relaxációs technikák a stressz-kezeléshez

4.: Időgazdálkodás, célkitűzés, priorizálás

5.: Pozitív gondolkodás, átkeretezés

6.: Testmozgás, edzés, táplálkozás és a stressz

7.: A self-care fontossága, a saját jól-létünk priorizálása

8.: Megküzdési (coping) stratégiák

Stresszmenedzsment gyakorlatok, stresszkezelés technikák:

1.: Újra-keretezés (Refraiming): A stressz-szinted növekedésének mik a jelei? A stresszt okozó szituáció hogyan járulhat hozzá a növekedésedhez, fejlődésedhez, hogyan vihet közelebb a kitűzött célod eléréséhez? Mit fog látni a környezeted abból, ha sikeresen átkeretezted a stressz-észlelésed, és jó úton haladsz a kitűzött célod elérése felé? 

2.: Légzésgyakorlatok, mélylégzés gyakorlatok, izomlazító és relaxációs technikák

3.: Mindfulness (tudatos jelenlét) gyakorlatok

4.: Fizikai edzés, testmozgás (egy kör séta, futás)

Éveken keresztül a vevő elégedettségét fogalmazták meg az ügyfélszolgálati tréningeken elérendő célként. Az elégedettség ugyan fontos, de nem ad elegendő biztosítékot arra, hogy a vevő továbbra is tőlünk fog vásárolni.

Versenyben a vevőért

A világ gyorsan változik, és amint elégedetté válik az ember a teljesítménnyel, felbukkan egy új versenytárs, és olyan megoldást kínál, ami állítása szerint jobb, gyorsabb vagy olcsóbb lehet. A vevőnek pedig máris az újra van szüksége.

Hogyan fejlesszük ügyfélszolgálatunkat, hogy segítsen megtartani a vevőinket?

Mindannyian tudjuk, hogy sokkal többe kerül egy új vevőt megszerezni, mint egy régit megtartani. A jelenlegi, folyamatosan változó világgazdaságban pedig még nagyobb szerepet játszik a már meglévő vevőkör, mint eddig, ezért ennek megtartására, fejlesztésére is kell törekednünk egy ügyfélszolgálati tréning során.

A csúcsteljesítőkből kiindulva fejlesztjük az egész csapatot

Azt is tudjuk, hogy vannak olyan mérhető viselkedésformák, melyek segítségével hosszabb távú kapcsolatot lehet kialakítani az eladók és a vevők között. Ügyfélszolgálati kollégáknak és vezetőiknek nyújtott tréningünket legtöbbször a legjobban teljesítő munkatársak kompetenciafelmérésével indítjuk, majd az egyéni fejlesztési tervek kialakításával folytatjuk. Ezután következik a csoportra szabott tréning, amely az ügyfélszolgálati kulcskompetenciák fejlesztésére fókuszál. (Az ügyfélszolgálati tréning tematikáját, gyakorlatait is mindig a résztvevők kompetenciafelmérés-eredményei alapján állítjuk össze.)

Egy klasszikus ügyfélszolgálati tréning-tematika:

1.: Az ügyfélszolgálat jelentősége

2.: Az ügyfelek szükségletei, elvárásai, "nehéz" ügyfelek kiszolgálása

3.: Kommunikációs skill-ek az ügyfélszolgálaton (Aktív figyelem, empátia, tiszta, világos, közérthető nyelvezet, kommunikáció más környezetben, más kultúrákban szocializálódott emberekkel)

4.: Probléma-megoldás (Problémás helyzetek elemzése, megoldási javaslatok, az ügyfél bevonása a helyzet megoldásába)

5.: Időgazdálkodás (Priorizálás, multitasking, optimális terhelés)

6.: Csapatmunka (Konfliktusos helyzetek kezelése, pozitív, támogató környezet kialakítása)

7.: Ügyfélszolgálati alapelvek, folyamatok

8.: Ügyfelek visszajelzései a szolgáltatás minőségének javításához

 

  • Látom, tréningen voltál…
  • Szuper volt az elmélet, csak az van a gyakorlatba ültetéssel, hogy olyan dolgokat tanultunk, ami nem én vagyok, nem rólam szólt, nem nekem szólt.
  • Honnan tudhatjuk, hogy egy vezetőnek miben kellene fejlődnie?
  • Hogyan / mitől épül be a tréningen tanult anyag a vezetői gyakorlatba? Ha nem próbálod ki "élesben", ha nem kezded el alkalmazni, akkor minek költöttünk a tréningre? 

A vezetői viselkedés változásához az alábbiakat tartjuk kiemelten fontosnak:

  1. tudatosságon alapuljon: egyrészt a saját önismerete, másrészt mások „értése” révén – ezek alapján változzon / változtasson 
  2. testhezálló és vállalható legyen: kompetenciaelemzés előzze meg a tréninget - a résztvevők "egyéni igényeihez" alakított témák és tréning-struktúra nyomán csak olyat adunk a vezetői tréningen, amit mindenki szívesen visz haza 
  3. hamar észlelhető és hatékony legyen: 
    - megtanítjuk, hogy felismerd a szituációt, amikor másként kell "működnöd",
    - megtanítunk a "hogyan?"-ra,
    - megmutatjuk, milyen kihívásokkal kell szembenézned, ami elrettent majd a változtatástól, és
    - felkészítünk az ebből adódó nehéz helyzetek, várható megélések áthidalására. 
  4. kitartó maradjon: különböző „végigcsinálási” technikákkal segítünk, hogy a változtatás hosszútávon épüljön be a mindennapokba.

Szólunk előre: vezetői tréning = kemény munka + csak kis lépésekkel szabad elkezdeni + a tartós viselkedés-változás kulcsa a fókuszálásban rejlik.

On-the-job coaching keretében segítjük a vezetői tréningen tanultak gyakorlatba ültetését + Best practice sharing programot szervezünk a résztvevőknek, hogy egymás sikereit, elakadásait, megoldásait is megismerhessék.

Célkitűzés nélkül vezetőfejlesztést sem indítunk, és (ha csak egy mód van rá) visszamérjük a tréningen tanultakat egy vezetői kompetenciafelmérés keretében.

Munkatársaink, partnereink évente több száz vezető egyéni és csoportos fejlesztésén dolgoznak, coach-olnak: várjuk jelentkezésedet, ha megismerkednél velünk!

Klasszikus gyakorlatok vezetőfejlesztésben:

1.: Szerepjátékok - valós szituációk "akvárium-helyzetekben" - pl. döntéshozatal-, probléma-megoldó gyakorlatok

2.: Csapatépítéshez, kooperáció előmozdításához, a csapaton belüli bizalom növeléséhez szükséges kommunikációs gyakorlatok

3.: Valós életből vett esettanulmányok feldolgozása - a kritikus gondolkodás és a problémamegoldás fejlesztéséhez

4.: Vezetői szerepvállalást és csapaton belüli együttműködést igénylő outdoor gyakorlatok

5.: 360 fokos felmérések és visszajelzések - információ-gyűjtés arról, hogy a vezető erősségeit, fejlesztendő területeit hogyan látják a munkatársak, beosztottak, partnerek.

További vezetői tréning anyagokat keresel? Várjuk jelentkezésedet!