Konfliktuskezelés 1.0
- Látom, hogy vörösödik a fejed. Mi a baj?
- Semmi!
A hatékony konfliktuskezelés (például egy nagyon gyakorlatias konfliktuskezelés tréning során) bárki által megtanulható!
Mire van szükség hozzá?
Önismeretre – hogy felismerjük, mi zavar minket az adott helyzetben
Érzelmi intelligenciára – hogy felismerjük a másik fél reakcióját a konfliktus során
Önuralomra – hogy kordában tudjuk tartani indulatainkat
Empátiára – hogy megérthessük a másik felet
Éntudatosságunk fejlesztésére – hogy pontosan meg tudjuk fogalmazni álláspontunkat
Szociális tudatosságra – hogy megfelelően keresztül tudjuk vinni elképzeléseinket
Soknak tűnik?
Kompetenciafelméréseink célzottan mutatják meg, milyen területeken várható, hogy a felmérést kitöltő leggyakrabban konfliktusba kerül, és mire van szüksége azok hatékony „kezeléséhez”.
Csapatban is működik: egy csapat dinamikáját ismerve nagyszerűen fel lehet készülni a tipikusan várható konfliktushelyzetekre, és azok hatékony kezelésére.
Kipróbálnád díjmentesen felmérésünket, amely alapján a konfliktuskezelés tréning tematikáját, gyakorlatait összeállítjuk?
Várjuk jelentkezésedet!
Egy klasszikus konfliktuskezelés tréning tematika:
1.: Konfliktusok a hétköznapi, privát életben, és a munkahelyen
2.: A hatékony konfliktus-kezelés legfontosabb összetevői
3.: Önismeret: Te hogyan oldod meg a konfliktusokat?
4.: Kommunikáció, aktív figyelem, empátia a konfliktusos helyzetekben
5.: Konfliktus-kezelési technikák, kompromisszum, tárgyalás, mediáció
6.: Érzések, érzelmek, megélések, önirányítás a konfliktusok során
7.: Csoportdinamika és a konfliktusok
8.: Esettanulmányok, szerepjátékok, további konfliktus-kezelési technikák
A beszélő bot gyakorlat és a konfliktuskezelés:
Amíg nálad van a „beszélő bot” (talking stick), addig csak te beszélhetsz, addig csak te mondhatod el a másiknak a megélésed, véleményed, nézőpontod egy adott témában. Mielőtt átadod a botot a másik félnek, a másiknak először el kell ismételnie a hallottakat, demonstrálnia kell, hogy értette, megértette az elhangzottakat. A beszélő bot akkor kerül a konfliktusban érintett másik szereplőhöz, ha visszajelzed, hogy a másik megfelelően értelmezte az elhangzottakat. Miután a beszélő bot a konfliktusban érintett másik személyhez kerül, szerepcsere történik: te már csak hallgathatod a másik fél megélését a történtekkel kapcsolatban.
További konfliktuskezelés gyakorlatok? Gondold át:
A ProfileXT felmérésben feltérképezett alábbi kompetenciák milyen hatással vannak ránk, amikor konfliktusos helyzetet szeretnénk megoldani?
Mennyiben könnyíti, mennyiben nehezíti a kommunikációnkat, ha az átlagosnál strukturáltabbak vagyunk, és igencsak ragaszkodunk (pl.) a céges szabályokhoz, keretekhez? Mire érdemes tudatosan figyelni, ha az átlagosnál bizalmatlanabb karakterrel kerülünk konfliktusba? Hogyan konfrontálódik az, aki kifejezetten érzelmi alapon „működik”, és számára mi lehet a kulcs a feszült helyzetek megoldásához? Ha tudod, hogy a konfliktusban érintett másik ember végtelenül kritikus, hogyan érdemes felkészülni a vele való beszélgetésre?
Konfliktuskezelés tréninghez, fejlesztéshez általunk javasolt TED videók:
Amy E. Gallo: The Gift of Conflict
Patrick Young: Solving Conflict like a Kindergartner
Dorothy Walker: 3 ways to resolve a conflict