fbpx

Érzelmi intelligencia tréning

Az érzelmek tudatos kezelése az egyik legfontosabb képesség ahhoz, hogy sikeresek, eredményesek legyünk a munka világában, és az üzleti életben is.

Nagyon-nagyon tanulságos ránézni (egy tükör, egy felmérés) segítségével arra, milyen hatással is vagyunk a környezetünkre! A munkatársainkra, a partnereinkre, az ügyfeleinkre, stb.

Az érzelmi intelligencia tréning, az érzelmi intelligencia fejlesztés mindig önismerettel kezdődik – azzal, hogy mennyire vagyunk tisztában saját magunkkal, a működésünkkel, az egyes helyzetek megélésével, és az ezekre adott leggyakoribb reakcióinkkal.

A jó hír, hogy az érzelmi intelligencia fejleszthető. A kevésbé jó hír, hogy az érzelmileg kevésbé intelligens működés egészen elképesztő károkat tud okozni az egész csapat életében és az emberi kapcsolatokban.

Elmondod, ha bánt vagy zavar valami? Hogyan? Odafigyelsz a másikra is közben? Mit gondolsz erről a mondatról: „A munkahelyen nincs helye érzelmeknek!”

Elképzelhető, hogy a teljesítmény is javulna, és a fluktuáció is csökkenne, ha alaposan kiképződnétek érzelmi intelligenciából? Jó volna az EQ-ban nem csak az elmélet szintjén mozogni?

Érzelmi intelligencia tréningünket neked ajánljuk, ha nyitott vagy arra, hogy ránézz az általad kiváltot hatásra, a kommunikációdra, a mindig racionális (??) döntéseid kielemzésére, és a kiborulásaid, érzelmi viharaid, belső monológjaid még jobb megértésére. Vagy akkor is, ha most már kezdenél valamit azzal, hogy mégse durranjon szét a kolléga minden online / személyes találkozótok után.

Egy klasszikus érzelmi intelligencia tréning-tematika:

1.: Az érzelmi intelligencia elmélet áttekintése, az EI szerepe a privát és a szakmai / munkahelyi életben

2.: Az érzelmi intelligencia összetevői

3.: Önismeret (Érzelmi intelligencia felmérés, és az önismeret hatása)

4.: Érzelmeink “szabályozása” (Önirányítás-gyakorlatok)

5.: Motiváció, driverek és EI

6.: Az empátia szerepe (Empátia-gyakorlatok)

7.: Társas kapcsolatok és az érzelmi intelligencia

8.: Konfliktus-kezelési technikák és az érzelmi intelligencia

9.: Záró gondolatok, további tanulási, egyéni fejlesztési lehetőségek (Reziliencia, mindfulness)

Néhány empátia-gyakorlat:

1.: Kérdezz ki egy munkatársat / tréning-résztvevőt egy konkrét (pl. aktuális munkahelyi) témával kapcsolatos gondolatairól, érzéseiről, megéléseiről, majd foglald össze a saját szavaiddal, ahogy te az elhangzottakat értetted, értelmezted. Kérj visszajelzést az összefoglalóddal kapcsolatban.

2.: Testbeszéd: gesztusokkal, arckifejezésekkel, a tekinteteddel fejezz ki empátiát a másik által elmondott rövid történet meghallgatásakor.

3.: Érzések és érzelmek kifejezése: “Jól értem, hogy úgy érzed, hogy …” kezdetű kérdésekkel, mondatokkal a másik által elmondott megélések visszatükrözése.

Kapcsolatfelvétel